Share

Vas tarejo bolečine v predelu križa?

Vzroki za bolečino v predelu križa in ukrepi za lajšanje bolečine

Bolečine v križu doživi skoraj vsakdo vsaj enkrat v življenju. Visok odstotek že med 30 in 50 letom starosti. Vzroki za bolečine so različni, lahko so posledica predolgega sedenja, nepravilne obremenitve hrbtenice ali nenadnega zasuka.

Bolečine v križu sodijo med bolečine v sklepih, saj je hrbtenica ni nič drugega kot zelo zapleten sklep.

Bolečina v križu se rada ponovi. Zato ne smete čakati, da vas ponovno “useka”, ampak morate za zdravo hrbtenico ukrepati sami.

Kaj lahko storite pri bolečini v križu, ali jo lahko preprečimo in kakšni so vzroki zanjo?

Zdravnika obiščite, če imate bolečine v križu zaradi prometne nesreče ali druge poškodbe, padca ali udarca. Ali imate mravljince v nogi, slabo mišično moč, ali bolečina ne popusti…

V veliko primerih vzrok za bolečine v križu težko opredelimo zaradi zapletene hrbtenične strukture in prepletenosti le-teh.

Vzrokov za bolečine v križu je veliko, pogosti so:

  • poškodbe vretenc ali medvretenčnih ploščic,
  • zdrk medvretenčnih ploščic,
  • obrabe – artroza,
  • preobremenitev mišic,
  • išias,
  • preozki hrbtenični kanali,
  • preščipnjeni živci,
  • izrastki,
  • osteoporoza,
  • nosečnost.

Vzrokov za bolečine je veliko, najpogosteje pa gre za bolečino, ki nastane zaradi mehanske okvare struktur v hrbtenici, oslabelih mišic in pomanjkanja redne telesne vadbe.

Ukrepi za lajšanje bolečine

Križni del hrbtenice sestavlja pet vretenc, ki so med seboj povezane z medvretenčnimi diski in vezmi.

V križu se hrbtenjača konča v višini prvega ledvenega vretenca, nižje najdemo v hrbteničnem kanalu le proste živčne korenine. Križ med drugim torej nudi zaščito znotraj koščenega hrbteničnega kanala.

Bolečine v križu, ki izvirajo od mišic, ki obdajajo križ, navadno pojenjajo v nekaj dneh. Če ste pretiravali pri športu, gre za “muskelfiber”, ko obisk pri zdravniku ni potreben.

Kadar je bolečina v križu močna zaradi prometne nesreče, padca ali udarca je potreben obisk pri zdravniku. Prav tako je obisk nujen takoj, ko se poleg bolečine pojavljajo še:

  • mravljinci po nogah,
  • težave pri odvajanju vode in ali blata,
  • zmanjšana moč mišic nog.

Skrb za križ se začne že v mladosti, ko poskrbimo za pravilno držo pri hoji, izvajanju športa in sedenju za računalnikom. Zelo pomembno so pravilno oblikovani stol na katerem sedimo več ur, postelja in vzglavnik in tudi obutev.

Bolečine v križu bomo v veliki meri preprečili s telesno aktivnostjo, s pravilno telesno težo in vajami, ki krepijo hrbtenične mišice.

Pri preprečevanju bolečin v križu vam je v veliko pomoč lahko dobra masaža, kjer vam tudi pokazali kakšne vaje so primerne pri vaši težavi, da boste lahko bolečine preprečili.

masaža na vašem domu

Vaje za križ so pomemben način za zdravljenje in preprečevanje težav s hrbtenico. Vaje morajo vsebovati primerno razmerje razteznih vaj in vaj za krepitev notranjih in trebušnih mišic, ob hrbteničnih mišic in mišic medeničnega dna.

Glede izbire vaj se posvetujemo z fizioterapevtom in z vajami začnemo postopno,  Bolj kot število ponovitev, je pomembno, da se vaje za križ izvajajo pravilno.

Pri izvajanju vaj za križ je pomembno, da poslušate svoje telo in njegov odziv nanje.

Priporočeni potek vadbe:

ob bolečini: razbremenilni položaji

po prenehanju bolečine in preventivno: ogrevanje, vaje za križ, raztezne vaje za križ, sproščanje

Kako vam lahko pomagam?

Pomagam vam lahko pri lajšanju bolečin in do vsesplošnega boljšega počutja z masažo, ali pa z nasveti in odgovori na vprašanja.


Kontaktirajte me na številko

031 022 022 ali s klikom na spodnji gumb "KONTAKT"

Več o naši ponudbi lahko izveste tukaj.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Call Now Button